Sunday, 24 June 2012

a dirty job

picture source : google images

dinda... 

aku penat.. lelah.. bosan melayan kerenah dia.. muak mendengar keluahan mereka.. cukup! i gave up on the whole lot of you.. sekarang aku faham kerisauan arwah itu dulu. tak sudah-sudah kau dengan perangai bodoh kau itu. tak sudah-sudah menyusahkan. bingit telinga ini ada kau peduli? sakit hati ini ada kau kesah? dan sekarang aku yang kau salahkan? takpe... sila lah angkat kaki dari situ.  It's a dirty job. But hey, somebody's gotta do it.

nda...

sayangnya aku padamu.. tiada ragu-ragu.. hanya kau satu.. tanpa mu, tiadalah aku. tapi kenapa nda, aku kau buat begitu? setelah segalanya yang aku berikan padamu. dibelakang kau mencemuh diriku. kononnya perbuatan ku bukan datangnya dari kamu. sedangkan itulah yang kau mahu.. terima kasih nda.. untuk segalanya.. penghinaan ini, aku terima. asalkan kau sihat dan bahagia. It's a dirty job. But hey, somebody's gotta do it.

kanda...

terima kasih kerana membela nasib aku. walaupun sepatutnya tugas kotor itu datang dari kamu. tapi aku mengerti, jika keizinan tidak kau perolehi. ada saja alasan mu. sepertinya aku ni sentiasa ada setiap kali yang kau ingini. itu kah aku pada mata mu? penyelesai tugasan kotor mu?  It's a dirty job. But hey, somebody's gotta do it.

aku...

cukup sayang.. cukup lah setakat ini.. biar saja kita menyepi.. tunggu dan lihat lakonan ini.. adakah yang peduli? andai kata seluruh dunia juga menghukum dan menghina, kita masih ada yang maha Esa. dan si Dia. juga kesemua harta akhirat kita. biarkan saja mereka. asalkan kita tahu, perbuatan itu untuk kebaikan sebenarnya.. cuma..  It's a dirty job. But hey, somebody's gotta do it.

~ enough for now ~



2 comments:

h2o said...

messages fr0m heart.
pesanan utk cikhati: Sila kuat dan tabah.

AimieAfifah said...

Ohhhh...kadang2 nilainya kita tiada pada mereka tapi tetap ada pada yang lain...yang tidak pernah kita tersangka....bertabahlah wahai cikhati....